Pages

Perlukah jauhkan diri dari bestfriend??

Category: ,


Salam readers,

Satu hari, adalah seorang kawan tanye:

"Aku nak tanya kau sikit, kalau lelaki ada bestfriend perempuan, kemudian kawan baik perempuan tersebut bercinta dengan seseorang, apa lelaki tu rasa?"

"Adakah lelaki berkenaan akan melarikan diri atau menjauhkan diri dari kawan baik perempuan berkenaan?"

Skemakan ayat tu? nak buat macam mana, dah dia jadi cikgu bahasa Melayu, memang kena guna ayat skema. Aku dengar pun nak menangis pun ada, menahan gelak. Jahatnya aku ni kutuk member sendiri...hohoho

Kalau korang tanya aku, aku ni jenis tak kesah sangat. Memang aku ada bestfriend perempuan, diorang pun dah ada boyfriend. Tapi aku takde la menjauhkan diri dari bestfriend aku tu. Nama pun bestfriend. So, no feeling at all. Aku lagi rasa happy kalau diorang dah jumpa pasangan yang sesuai bagi diorang.

Ada juga yang akan cakap, diorang akan jauhkan diri dari bestfriend masing-masing sebab tak nak sakitkan hati pasangan bestfriend diorang. Well, it's depend how you handle it. Aku siap bagi nasihat kat besfriend aku and boyfriend dia sekali kalau ada masalah. Nak membantu kawan bina masjid kan bagus, dapat pahala lagi. Last-last, boyfriend dia jadi kawan baik aku lak. Siap boleh gelak sama-sama lagi. =)

So, why need to distant relationship dengan bestfriend korang. Kadang-kadang masalah couple ni boleh selesai dengan nasihat dari bestfriend. But to be bestfriend, know your limit. Jangan over sangat sampai merosakkan hubungan orang lain

p/s : macam mana kalau bestfriend tu tukar jadi pasangan hidup, tak rasa kekok ke? =)


Comments (0)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails