Pages

Perempuan Manja vs Perempuan Gedik

Category: ,

Salam readers,

Lama jugak aku tak update blog. Terlampau sibuk dengan belajar dan assignment. Biasalah, dah final year memang sibuk sikit. Banyak benda kena buat. Okey, let's back to our discuttion. Manja? gedik? ada beza ke? Aku rasa lebih kurang je maksud dia. Cuma cara aplikasi la. Kalau cakap pasal perempuan, lelaki mesti akan cakap yang diorang suka perempuan yang manja sebab nampak lebih cute. Kalau perempuan yang garang lak nampak lebih cantik. Aku pun tak sure pasal ni..


Aku ada gak terima pandangan orang tentang perempuan manja dengan perempuan garang. Perempuan memang mempunyai fitrah bersifat manja, cuma cara aplikasinya berlainan. Ada perempuan tak perasan yang diorang ni bersifat manja sampai la ada orang cakap yang dia ni manja orangnya. Kiranya macam natural la, tanpa disedari. Perempuan yang garang pula biasanya takde la memanjang je garang. Diorang hanya bersifat garang pada orang yang bukan mahram atau bukan kenalan rapat. Dengan kata lain, diorang ni tegas la. Kalau dengan boyfriend atau dengan suami, mereka pun boleh jadi manja gak. Macam kucing lak bila diurut..hehe

Okey, apa maksud gedik? Aku mula-mula susah gak nak bezakan gedik dengan manja ni. Macam lebih kurang je. Manja ni lebih kurang macam aku terangkan tadi. Tapi gedik, aku rasa manja yang dibuat-buat. Plastik and hipokrit je. Kalau gedik ni, manja yang tak ingat dunia. Dengan semua orang pun nak manja. Nak mengada-ngada je lebih... Kalau la aku jumpa perempuan gedik macam tu, rasa nak tampar pun ada. Menyampah tol....

p/s: Ada ke lelaki yang suka perempaun gedik ni? =)

blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails